Queenza

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

When the snowflakes flying around

Av Sarah - 26 november 2010 12:59

Vi stundar snart mot jul, första advent sker redan nu till helgen. Känns som att jag har vart bortkopplad från mitt vanliga liv ett tag. Ungefär som om att man inte ägde rätten till sin egna vilja.


Gårdagen flöt på, men inte som vanligt. Åkte till hemtjänsten i Älvsjö och träffade föreståndaren där, en mycket sympatisk äldre kvinna. Vi ordnade upp kommande schema för mamma, och de gav mig intrycket att vilja ordna allt på bästa möjliga tänkabara sätt. Allt utifrån vad mamma har för behov och önskemål. Det är så sjukt allt detta så det är inte sant, ibland funderar jag för mig själv - varför togs inte detta till tidigare, att ordna med hjälp och dyl?


Mamma har alltid vart väldigt självständig, och aktiv med för den delen. Så det har väl vart ett hårt slag för henne att överväga tanken att mottaga  den hjälp som erbjuds. Lite som ett slag under bältet. Men ja, skönt är väl att hon inser att det är för hennes skull, och att det är en bra sak.


Mammas fd kollega/vännina kom förbi på eftermiddagen. Mamma sken upp och höll sig delaktig under samtalen. Fikade lite. Sen lämnade jag de själva en stund och gick ut med hunden. Hunden är min tillflyktsort nu mera. Jag kopplar av när jag får lufta tankarna lite, sätter på lite musik i lurarna och lufsar runt i snön. Tror det var lika viktigt för bägge att få en sista stund ihop, vi får väl se om det hinns med en till gång - självklart hoppas man ju in i det sista att det kommer hinnas med fler såna tillfällen..


Vid sju tiden kom killen hit och käkade. Hade slängt ihop en modernare version av pytt i panna. Lite klav innanlår, korv, broccoli, rivna morötter, tomat och kokt potatis, samt stekt ägg.


Efter middagen drog vi till Heron City och köpte skal till ifånen   samt ett plast skydd för fram och baksida. Sen en visit in på Willys, passade även på att storhandla lite åt oss nu när vi ändå var där samt slippa göra det idag - då vi har tvättstuga.


Det var rikigt skönt och få komma hem, även om vistelsen i sig inte varade speciellt länge. Men att bara få komma hem, se sina saker, andas luften, sova i sin egna säng - brevid killen och korven. Var skönt och få ett litet avbrott från "vardagen". Har verkligen lagt mitt liv åt sidan, för att hjälpa mamma leva sitt. Så sjuk så sjuk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards