Queenza

Inlägg publicerade under kategorin Prinsen ♥

Av Sarah - 19 augusti 2011 13:25

Gårdagen resulterade i en hel del nya oönskade sido-effekter. Istället för godis som belöning rusar han obehindrat till tjejen. Jävla kåtbock till hund man har haha!


Nä, så länge det hålls på en någelunda nivå, som är kontrollerbart för mig/tikarna. Så tänker ja inte ge efter med en kastrering. Ja, självklart om det är för Prinsens bästa så är det inge snack om'et. Men jag är envis.. Och är övertygad om att jag kan styra över hans sexdrift - mer och jobba med?


Det var ju som sagt introduktion på Agillity kursen igår. Mer rätt i tiden än så blir det inte. Förra sommarn (när kurserna brukar starta) var han ju för liten. Det här är så hans grej! Dock måste måste måste måste vi träna mer på passivitet och kontakt under övningstillfället - vi har ju testat lite på tu man hand själva - mest för skoj. Och det har givit goda resultat, men då också på hans villkor dvs. efter hans egna smak å tycke = Lek o bus!


Vi ger detta en ärlig chans från start, och hoppas innerligt att övning ger färdighet. Igår fick vi testa på de olika momenten.


Kontaktfältshinder


A-hinder

 

Balans hinder

 

Vipp brädan

 


En tass måste va i det blåa fältet. Och det klarade Prinsen galant! Även om han gärna hade velat springa fort o få det överstökat för att göra nästa moment.


Däcket

 

Slalom

 

Tunneln

 


Nu när vi har grunderna för hur de olika delarna ska utföras kan vi aktivt jobba med bitarna där han behöver vara lugn och metodisk i sitt genomförande - även om det slutligen handlar om fart och fläkt - så är tanken att han ska förstå varför han utför det, och vad som genererar belöning.



So.. Here it is..

En fin liten shiba tös tyckte det va alldeles för rörigt, och placerade sig uppe i lugnet 

Klara, färdiga, spriiiiiiiiiiiiiiiiing!   

Av Sarah - 16 augusti 2011 10:47

Ute i björnskogen i Dalarna - skulle leta kantareller, Prinsen fick såklart följa med. Och gissa hans glädje över att få springa lös! Omätligt i pris!



I väntan på att mitt tåg skulle gå tog vi en prommenad genom ett naturreservat. Färskt rinnande vatten - redo att avnjutas direkt ur plaskdammen. Hade gärna velat trasksa ut och fåna lite bilder, men Prinsen han avskyr och bli blöt - som ni också ser!





Den sista här är från en helt vanlig dag på jobbet. Det råkar nämligen va så att min hund är en påhittig liten vovve. Man slutar aldrig förvånas av hans hyss!  


 

Av Sarah - 2 augusti 2011 15:12

Juste. Glömt berätta. Har länge gått och tänk på att utöka lilla familjen. Om allt går som det ska blir det en till liten vovsing i vinter.


Är han inte bedårande? Mitt lilla yrväder. Aaw. Tänk va tiden gått fort. Minns dagen som igår när han kom att bli en stor del utav mitt liv. Varför nöja sig med 1 när man kan ha fler? Prinsen skulle tycka det va kul och få en lillebror och busa med!


  

Peyton's Behavelikeaprince

aka

'Prinsen'


Nu håller jag tummar och fötter för kung och fosterland att min önskan går i uppfyllelse - så kanske hösten och vintern blir lite enklare och genomlida! Ser så fram emot detta nu!

Av Sarah - 18 juli 2011 15:14

Se själva   


Av Sarah - 10 juni 2011 07:56

Här kommer en serie med bilder från mitt hjärtegull. Han är verkligen stjärna i alla avseenden.


En tax?


  Mysgubbe


Matte lyft upp mig rå!   


Prinsen ute på grönbete

   


En mysig morgon i skogen ute på långprommis  Tog en avstickare påvägen hem från jobbet..

Trots ur och skur stannade vi till här och busade massor innan vi fortsatte vår färd hemåt till fots ca: 3.5km


Ööööörn ööörn       

Badkruka?   Naminam   En solig dag gick vi hela vägen hem från jobbet, tog 2 tim ca 1.2 mil! Här sitter han fint på Tranebergsbron   Myser lite = Tar igen sig lite  

Åka t-bana är sådär..   Tjyv! Wilma blir tagen på bar gärning  


Vad skulle jag göra utan min Prins?

Han är mitt allt min lilla gullegris

Han får mig att känna mig behövd

Alltid glad

Vad vore mitt liv utan honom, eller utan hund överhuvudtaget?

Ett fattigt liv.

Av Sarah - 31 maj 2011 10:23

Helgen är över men laddar redan upp för en lång, välförtjänad ledighet som går av stapeln idag!


Här lyckades jag fånga upp Prinsen när han var på lekhumör. Själv vart jag så road av hans inviter till att bjuda upp till lek. Men icke! Låg bra där i sängen med datorn och Pluras Kök som rullade!



En sak som slog mig när jag kikade in på min forna blogg (låst för allmänheten) är vilken jävla rövare jag var! Fest tamefan varenda helg! I guess thats how we do it! Jag vart nästan lite skrämd av och se mina bravader, kommer den här sommaren att bringa frukter på mitt träd? Blöta kläder? Galna utekvällar? Who knows när jag är i farten. Vet att än så länge har det ju visat tydliga tecken på samma spår..



Av Sarah - 6 november 2010 14:30

Igår kom kom som sagt killen hem, väl efterlängtad av både mig och Prinsen. Hans svans for runt likt en helikopter! Aaw lill nöffe har saknat sin papa!


Vi hade bestämt träff med H och Lucia senare under kvällen. Först och främst ville jag ha käk. Kebab. Vart ingen kebab. Vart en pizza med mozzarella, parma och chevé! Gissa hur god den va!


Va riktigt kul och träffa de igen, va ett tag sen sist. Lite smått nyfikna på hur Prinsen och Lucia skulle hooka med varandra. Gick sådär. Lucia va lite småtjurig för att Prinsen var för på. En fin dam som henne gillar inte allt för energiska tonårshannar! Haha! Nä men det var kul som sagt.


Här är en bild från förra sommaren när vi var hundvakt åt Bofiiisen! (Ber om ursäkt för skarvarna, ville bara få ihop nåt snabbt!)

 

Sitter nu och inväntar att karln min ska komma hem - han är borta och pillar på sin andra "fru" suck! Har inte så mycket planerat för kvällen mer än att mysa med familjen i soffan, känns som att det var ett tag sen vi bara va hemma och tog det lugnt.


See ya!

Av Sarah - 23 oktober 2010 17:00

Det första vi gjorde i lördags, innan frukost, var att dra iväg till hundöarna. Har tappat räkningen nu på hur många gånger vi har vart där. Tror vi kan ropa hem segern nu, eller?


Oftast blir det lite längre utflykter under helgen, dels för att killen är ledig, men också för att man inte behöver stressa iväg efter middagen under veckorna så fort han har kommit hem från jobbet. Lite skönare och bara ta det som det kommer. Träffade en hel del andra vovvsingar därute. Och som alltid annars är det vi som brukar skämmas ögonen ur oss för Prinsen slår dövörat på när han leker tafatt med de andra större hundarna - för att sen panikartat söka skydd hos oss när de fått upp ögonen för honom. Haha! Dock blev det inte så denna gång, husse och matte kan känna sig stolta! Först så  parkerade vi bilen en bit längre bort och fick en liten extra bit att gå - tror det var nödvändigt för honom att "gå av sig lite", gick vi ett varv med honom kopplad inne på området, sen släppte vi honom. Oj va han sprang! Man kan verkligen se hans lycka i hur han springer. Fortare än blixten!


Så bra som han skötte sig då har han aldrig visat tendenser till tidigare. Utan han har alltid vart den mest ettrigaste av de alla, ja så som valpar är mest! Men denna dag fanns en annan fyrbent och levnadsglad liten terrier kille - som va precis just så som Prinsen alltid annars brukar vara - väldigt på! Han skällde, han bjöd upp till lek, han hoppade och tjoade runt oss och Prinsen. Men Prinsen tyckte mest att han var jobbig och irriterande, han gav liksom aldrig upp - ungefär som man säger till ett barn att sluta men så fortsätter de bara för att se vart gränsen går. Vi såg heller inte till ägaren till hunden, så där gick vi med våran ointresserade kille och dess följeslagare. Så Prinsen han sprang iväg från den jobbiga hunden och sökte kontakt med några av de andra vovvarna. Men snart därefter kom han till oss - med sig hade han den jobbiga lille terrier killen. Som sedan visade sig vara en valp på ca:9mån. Om vi förstår ägaren? Ja, fullt ut! Vi har ju själva vart i samma sits alla de andra gångerna då han vägrat lyssna på oss. Men nu kom han på inkallning! Husse och matte är verkligen jättestolta! Och vi behövde inte "jaga" honom för att koppla honom och gå. Nej, utan han höll sig fint inom en radie runt oss. Aaw!


Vi åker hem, käkar lite frulle. Dumpar Prinsen hemma. Och åker iväg till Bromma Block's. Sist vi var där var det ju invigning av XXL och en uppsjö av folk. Nu var det bara en uppsjö av folk! Märkligt att det kunde vara så en helg innan löning..


Hittade lite sminkprylar. bla ny mascara, 2 ögonskuggor (blåa), ett bubbelgums blått nagellack, nytt frans lim, lösögonfransar. Sen åkte vi hem och rastade djuret och påbörjade matlagningen - som vart frysta räkor i ugn med olja goda kryddor & vitlök! Yum yum!

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards