Queenza

Inlägg publicerade under kategorin Prinsen ♥

Av Sarah - 13 augusti 2010 15:00

Vad är det som händer då? Jo. Vi ska ställa ut våran Prins. Han går under andra valpklassen 6-9mån. Lätt tveksam till hur det kommer gå för honom.


Har ju helt och hållet missat att informera er om det. Ingen skada skedd. Jag gör det nu istället! Vi var ju faktiskt iväg till V-ås för någon vecka sedan och träffade uppfödaren. För att få lite expertis hjälp. Jag som är helt grön på området fick en del ovärdeliga tips. Tack V!


Inser också i skrivande stund att jag inte har visat några somhelst bilder från dagen då vi hämtade lillkorven. Hmm. Shame on me!


Här nedan kommer några bilder från dagen vi hämtade honom. V visar vad vi ska tänka på när vi tränar hemma. Massor av nytt och ta in. Bla att vi skulle träna honom på höga höjder då han var lite rädd att stå så högt upp. Aaw. Lille skruttet!  

Av Sarah - 13 augusti 2010 14:45

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)



Helt färsk från fabriken skulle man kunna säga. En aningen rädd och motvillig till att befinna sig så högt upp.


         

Av Sarah - 13 augusti 2010 13:45

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)




Här ser ni stoltheten him self in acion. Så otroligt snygg! Nu med tejpade öron *hoppas hoppas de står tills det är dags!*



     

Av Sarah - 13 augusti 2010 13:00

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)





Övning ger färdighet. Som ni ser. Första gången vi hade med oss kameran ut när vi tränade på att stå fint i gräset. Lille smutten har blivit stor pojke nu.



   


De här 2 bilderna bjuder jag på!



   



Av Sarah - 28 juli 2010 17:45

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)








Morgonmys med mina favorit killar

   


   



Av Sarah - 18 juni 2010 12:41

Det är först nu när jag surfar in på min bank som jag inser hur föråldrat gammal jag känner mig. Jag måste vara en sån som jag i mina unga år hånade för att  de älder inte anammade utveckligen då Domus blev Åhléns.


Igår blev vi med bil. Wiho! Ööörn Ööörn. Nästan i alla fall.    Killen plockade upp oss och sen dumpade vi av hans kollega. Efter det var jag illa tvungen att sätta sprätt på lite cash. En del gick till att inreda bilen. Nödvändiga saker som: Våtservetter, näsdukar, handkräm, lipsyl, hushållsrulle, första hjälpen kit för oss och vovven, en hink. Sådärja! Nöjd! Nu kan jag färdas i den utan att behöva tänka på hygien. Allt finns! Ja samt att sov problemet är löst, inför boendet hos min morbror under Peace & Love. Vi har nu införskaffat oss en stooor uppblåsbar madrass. 122 cm bred! Sug på den du! Med el pump. Woop woop!


När vi ändå var ute och svängde tuffade vi förbi säljaren och fixade med de sista papprena. Och när vi ändå var halvvägs till svärmor tog vi en tur dit med. Åh lill killen vart överfylld av lycka av att få träffa farmor. Han gillar verkligen hennes matta, mysigt lurvig och man kan naffsa lite på den.    Det bjöds på fika där. Svenska sommar jodrgubbar, med vaniljglass, kaffe och bullar. Vi som inte hade fått i oss nån middag än.. Men gott vare!


Sista anhalten innan vi kom hem blev ju såklart donken. De har ju en drive nu med glas på köpet, vid köp av en pusmeny. I och med att vi ligger 5 glas back för olika incidenter var det ett bra köp!




Åh så vare det där jag skrev i rubriken. Jag surfar fortfarande in med fsb, istället för swedbbank. Hur länge sen är det inte de bytt namn?! Jag känner mig äldre än en fossil just nu!

Av Sarah - 15 juni 2010 15:57

Alla sätt är bra utom de dåliga. Så här kan vi hitta våran kille, som bara älskar att sova och burra in sig.


 


Morgonmys med husse är inte helt fel



Sova i soffan är också en favorit

 


Helst under kudden..

   


Skönt tycker Prinsen att få ha hela sängen för sig själv..

   


Måste ju kunna sträcka på sig..



Av Sarah - 15 juni 2010 15:52

Samma dag som vi fick hem lillen 100419


Se så liten och söt han är, med alla rynkor!

 


Lille skrutten!

 


Ligga i Mattes knä och öva avslappning

 


Första promenaden i nya selet + koppel

 


twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards