Queenza

Alla inlägg under maj 2011

Av Sarah - 16 maj 2011 08:05

Oj oj oj mina vänner vilken helg! En salig blandning av fest, ragg, mys i sängen, långa prommenader,  hårt pass på gymmet, bygg verkstad, och lite hockey! Grattis Finland det gjorde ni bra!


Låter bilderna tala sitt egna språk ;)


Så här kan det se ut på jobbet - gott med tuggis pinne


        


Senare under torsdagskvällen tog jag ju en springtur genom skogen, otroligt vackert med solen som speglar sig i Mälaren

 

Freeeeeeeeeeeedag = Paaaartyyy

Grannen och jag begav oss ut i vimlet, hamnade på Cliff Barnes. Sen hittade vi några partysugna typer, så vi hakade på de till Berns.

Där hittade jag Rebecca som va ute med sitt jobb, grannen drog och jag vart kvar med det partysugna gängen från stället innan - sen ledsnade jag och ena snubben, så vi drog till Sollan. Där va det röj vill ja lova! Natten va väldigt ung, kom hem vid halv 6. Av med partyoutfiten och hopp i tränings munderingen för att valla vovven. Va inte en kotte ute!

Fiina killen  

 


Fortsättning kommer i ett senare inlägg..


Av Sarah - 13 maj 2011 10:07

Det här med plåster på såren relationer, är det så dåligt verkligen som folk verkar vilja få de att framstå?


Kan inte folk bara låta varandra vara, typ mind your own business! Jag kanske finner  en mening med att söka mig om efter annat, varför skulle jag sitta henma och pilla navelludd? De dagarna minns man ändå inte, bättre är väl det att ränna ute och göra kvällen oförglömlig!


Det är vår ute, och sommarn närmar sig. Och allt som kommer där till. Utan att avslöja mig för mycket nu, men den senaste tiden vet jag inte hur, eller jo det vet jag men. Har jag mått oförskämt bra! Mycket är nog tack vare de små stjärnstoften som lyser upp min tillvaro.



Jag   De

Av Sarah - 13 maj 2011 08:56

Har börjat använda mig av denna mycket funktionella app! Tänkte försöka öka på motionen nu så gott det bara går, för snart är badsäsongen ett faktum!!


Slänger in lite pic's från vår tur i skogen igår. Hade nästan glömt hur fantastiskt fint det är här där jag bor! Det kommer garanterat bli fler turer, njuta av naturen, fåglarnas sång.



 



          Bilderna är tagna med min iphone!

Av Sarah - 12 maj 2011 10:52

Vi mörkar ofta vårt mentala seende för saker som finns mitt framför oss. Utan att veta ordet av'et så gick min vilja vägen! Störst av allt är jag själv, och låter ingen besegra mig.


Det är ofta lätt hänt att man vind för våg ger sig in i saker man inte räknat ut konsekvenserna av innan. Jag brukar ta saker väldigt lätt. Förväntar mig inget och vinner därför mycket.


Tänkte slänga upp lite pic ja hittat på nätet, hur det (för de som inte vet) kan se ut när jag är uppe och klättrar på stången. (Dessvärre inte jag på bilderna)


Backhook

 


Crusifix - en riktig mördare för fläsket på insidan av låren

 


Fireman




Seat - bränner på bra där igen mellan låren


   


B-hook


 


Basic teddy - vi kör dock med stången än sålänge "mellan benen"

 


Det är nog det bästa jag har gjort på länge, rent träningsmässigt är det en kick ass pain from hell i varenda liten kroppsdel! Måste bara tillägga en grej, snackade med min moster igår påväg till "dansen". Varpå hon frågade vad det var för slags dans (hon är ett tränings freak själv, och därmed lite insatt i de olika träningsformerna). Svarade henne att det är en sån där snusk dans man kan se på klubbar. Vi garvade bägge två. Sen sa hon att hon viste va det var, men kände inte till namnet på det. Vart lite förbluffad över att hon var såå pass insatt ändå. Jo, men det är ju det nya inne grejen! Haha min moster är cool!


Kommer med största sannolikhet fortsätta på Nivå 2 till hösten. Speciellt nu när jag har klickat hem en egen stång! Då vet jag någon som kommer bli poppis haha!

Av Sarah - 11 maj 2011 09:45

I should know how it works already, since I've been there before


Det är så illa att jag nu inte kan ha strl S! Skandal tycker ni säkert, men inte alls fy skam enligt mig!


Nu måste jag ständigt överväga nätshoppingen om jag ska våga chansa och ta en S eller XS. Gjorde en beställning förra veckan som kom samma vecka, men lite diverse ting i. Däribland två toppar. Bägge var stora som hus! Och då är de i S! Haha! Skulle jag stirra mig blind på vad vågen visar skulle jag aldrig få ihop den ekvationen. But I guess im worth it!


Så mycket slit jag lagt ner, spenderat många tidiga mornar under de mest mörkaste månaderna, kyla och snö som låg som täcke över staden. Och ändå inte givit upp hoppet om att 1 dag ska jag banne mig nå min målvikt! Legat still på 56 ett tag nu. Och jag får väl vara glad för det, ja att vikten inte har ökat. Stabilitet är också bra för att resten av korppens största organ ska anpassa sig. Dvs huden, måste hinna med och inte bli sladdrig. Nu är det inte så illa tack och lov!


Inte helt omöjligt att jag lägger in ett senare mål för framtiden - ner till 50. Dock känns det inte så relevant, då min inställning på att väga 55 är så stor, skulle bara kännas väldigt mödosamt och olustigt och snudden på ouppnåeligt.


Jag vill inte paja den ljuvliga känslan av att jag snart har inom tidsramen uppnått mitt mål. Älska mig själv    för att jag aldrig givit upp tro på min egna förmåga, inte låtit mig falla för frestelse på vägen - om så väldigt få gånger ändå inte låtit frestelsen få ta över. Härligt märkbart är det att ställa sig framför spegeln och se hur musklerna börjar ta form. Då kan man inte annat än le lite extra åt sig själv. Tänker tillbaka på tiden då tidiga mornar var en vardag, att allt slit var inte förgäves, det betalar sig bra tillbaka.



Av Sarah - 10 maj 2011 13:59

Lyssnar på Takidas låt Curly Sue (min favorit för övrigt) Den har jag släppt många tårar till. Den har en djupare historia för mig, minnen från förr kommer upp och nu känns allt som va så bra plötsligt inte lika bra.


När jag hörde den för första gången för lite drygt 3 år sen, kände jag att den passade så väl in i min livssituation. Ung, påväg in i vuxenvärlden, nygligen lämnat boet för att bygga upp ett eget hem. Och mitt i allt som händer lever jag med vetskapen om att min mors dagar var räknade. Detta var 3 år sen, då levde hon nästan precis som vilken annan frisk människa som helst. Då hade inte cancern hunnit deformera hennes yttre, håret var fortfarande kvar, ja hon såg ut precis som vanligt.



Men alldeles kort därefter, under sommaren tror jag. Började hon sakterligen förvandlas. Vart tvungen att raka av sig håret, skaffade peruk, tvungen att hålla sig undan för solen.


Och i samband med mammas begravnining fick jag höra från en väldigt god vän till mamma att hon så gärna hade sett fram emot och åka på en "sista resa" med mig till Thailand. Varför mamma? Varför var du inte stark och höll ut?


Tårarna trillar ner medans jag skriver, sitter på jobbet och bryr mig väldigt lite om i fall någon skulle se mig så här.

Av Sarah - 9 maj 2011 08:15

Jag har låtit helgens karamell väl fått smaka. En riktigt go och seg en! Det skulle kort och gott kunna beskriva min helg i sin helhet.


Började fredagen med att dra hem 1 timme tidgare från jobbet. Ja, ibland så känns det lönlöst och avverka tid när inget finns att göra. Passade istället på att göra skäl för helgens prämar ord: produktivitet! Det har präglat min helg. Oj oj oj säger jag bara!


Nåväl, hem kom jag. Hämtade ut ett bamsepaket - som innehöll innerkuddar till mina prydnadskuddar! Älksar verkligen hur mitt hem sakterligen börjar ta form. Svidade om klädsel och begav mig ut på en långprommis/intervall träning med hunden. Är det en skandal att matte har bättre flås än sin hund? Tror inte det va! När jag kom hem sen igen vart jag så pepp och började greja i badrummet.


Nu är det ajax-skinande rent! Från golv till tak. Ja rubbet! Känns så otroligt skönt och ha den biten avkklarad. Känns lite som att man har fått ett nytt badrum, passade ju på att slänga den gamla badrumsmattan, byta duschdrapperi, hänga upp en väggförvarings hängare, måla om toarulls hållaren i vitt. Ja, det är en nyare och uppdaterad version. And I kind a like it! So fresh!


Skulle egentligen ha gjort stan osäker där i fredags, men min kompanjon hade insjuknat i den värsta tänkbara sjukdom man kan få - förkylning! Haha. Så jag avrådde henne från en slirig utekväll - mot att va fit for fight dagen därpå - varpå vi skulle till Nalen och se Skrillex! vilket i sig inte gjorde mig så mycket, hade ju fullt upp med att pula hemma!


Lördag då. Hade ställt klockan på halv 9. Stack iväg på långprommis/intervall tränade med jycken. Drog en shake närjag kom hem. Sen körde jag ett köttigt pass på gymmet. Drog igenom varenda liten muskel! Tog ytterligare en shake när jag kom hem. Nästa tokryck - projekt städa balkongen! Ingen idé och bli kontraproduktiv - ja menar när man ändå är i farten!


Så nu kan jag framöver ta hem folk för att avnjuta en pava och kolla på solnedgången - vilken grej hörrni! Insåg att mina balkongmöbler sjunger sista refrängen nu. Sen blire tippen! Passade även på att putsa till klorna, målade på fri hand! Och måste säga det att -  alla barn borde lära sig när de är små att använda bägge händerna i förebyggande syfte!


Klockan närmade sig avfärd. Och sklvklart när jag har en tid och passa, kommer jag ALLTID sent! Beslutade mig istället för att ta med mig packningen och fixa mig färdigt hos Rebecca. Tog en bulle - sen va partyt igång! De va gaaalet! Massa folk, och bra musik! Check! Kvällen avslutades med en svettig kebab. Va hemma runt 4 tiden, men det va det värt!


Ja, gårdagen kom. gårdagen gick haha! Vart väckt av lille korven vid halv 9. Upp och hoppa! Ut på en lite längre långis. Käkade frulle. Sen drog jag och mötte upp min moster i Fruängen. Vi skulle nämligen åkta till minneslunden och "hälsa på" mamma. Prinsen betedde sig ytterst konstigt. Vet inte om det bara var en slump, eller omm han faktiskt "kände att det var nåt i luften" Ärsh, blir nog bara knäpp om jag ska tänka i de banorna. Lyckligt ovetande över att ha en knäppgök i kopplet istället! Skulle släppa förståndet och inte tänka på att det fanns en morgondag helgen. Gick sådär, får ta en rain check nästa helg!

Av Sarah - 6 maj 2011 12:45

Nu går jag in i hard train mode deluxe. De kommande 2 veckor väntas tok deff, därefter en sparsmakad och proteinrik diet. Jag kommer må precis som jag förtjänar!


Det finns inga fler undanflykter, anser mig ha kommit en så pass bra bit påvägen till mitt mål. Varför ska jag trillskas med att bli kvitt 1kg innan jag sätter i gång? Mål är inte alltid nåt man ska följa till punkt och pricka. Utan jävligt bra guide lines att anförtro sig åt påvägen.


Därför börjar jag min helvetes resa på måndag. Ska bokstavligen äta mig ur varända liten vår hemma. Lägga band på mig själv så att inget nytt tillkommer. Det här är mind fucking på hög nivå att vara så pass disciplinerad i ett väldigt vekt tillstånd. Testa själva och se hur en diet enbart bestående av proteiner och lite fett.. Det är en baggis, har självförtroendet på min sida, och envisheten på den andra.


Är ändå imponerad av min insats, tycker att livet med LCHF har gett mig bättre resultat än väntat. Men nu får de ligga i dvala tillsvidare. Nu är ljuset riktat mot att minska kroppsvikt i fett och samtidigt bibehålla muskelmassa. Därför är deffa bra ur flera synvinklar. Mer träning mindre intag av energi. För att senare övergå till klimax i att enbart få i sig proteiner och lite fett. Läst en del intressant om det, så jag känner mig väl påläst. Folk jojo bantar hit, svälter sig själv dit mm. Sen ställer sig alla frågan om varför inget fungerar? Det stavas D i s c i p l i n!



Så denna helg lär jag synda mig nattsvart! Göra precis allt för att känna att de nästkommande 8 veckorna INTE ska vara ett helvete att genomlida. Med allt så menar jag P R E C I S  A L L T! Jag ska frossa, jag ska glupska, och fan va jag ska supa tills jag stupar, grisa, slira, svina. Finns ingen nåd på vad jag inte ska göra.

Det ska kännas högst ångestladdat och vakna upp och inse sina eskapader från kvällen innan inte kan toppas av dagen därpå. Det är först då jag med rent samvete  kan känna mig fullt tillgodo. Det betyder också att batterierna för kommande träning måste laddas av både sömn, kalorier och endorfiner.




twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards